Din indkøbskurv er tom.

Der er ingen varer til sammenligning

Købsvilkår

KVINDEN BAG SHOPPEN

FRISKE SPIRER er et enkeltmandsfirma ejet af

Friske Spirer v/Miriam Sommer
Augustagade 16 3.th
2300 København S
info@friskespirer.dk
Mobil +45 6024 6203

CVR 26 29 89 03

 

SÅDAN HANDLER DU

 1.  Find den eller de varer du ønsker og klik på 'Læg i kurv'.

 2.  Fortryder du en vare, kan du slette på minusknappen i kurven.

 3.  Prisen ændres straks efter din ændring ellers kan du opdatere kurven.

 4.  Klik på kurven, når du er færdig med at handle

 5. Tjek kurvens indhold og klik på Bestil nu, hvis du er klar til at købe.

 6. Indtast dine kundeoplysninger.

 7.  Vælg levering eller afhentning til:

      • GLS Shop nær din bopæl

      • Afhentning i Go4Love, Amagerbrogade 18, 2300 Kbh S.
         Den fragtfri afhentning er kun mulig ved:
         Køb af max 4 kg.
         Din afhentning inden for 3 hverdage efter du får en SMS fra mig.
         Butikken er åben Man-fre 10-18 Lør 10-15.
         HUSK Jeg afleverer kun pakker i Go4Love 3 x per uge.
         Så din pakke er først klar til afhentning i butikken,
         når du får en SMS om pakken fra mig :)

  8. Vælg betalingsform via:

      • Dankort og Visakort - Betaling som du kender den online.
      • PayPal - kan bruges med og uden konto hos Paypal.

  9. Tjek ordreoversigten, tilmeld efter ønske nyhedsbrevet, Godkend Købsvilkår og klik på ’Gennemfør ordre’.

10. Din bestilling bliver sendt, når du klikker på 'Gennemfør ordre’.
      Hvis du forlader siden inden, er transaktionen ikke gennemført.

11. Systemet sender dig en ordrebekræftelse på den mailadresse, du har skrevet under kundeoplysningerne.

12. Når din bestilling er klar til afhentning, får du en SMS. Ved GLS Shop får du SMS + mail.

Nu kan du glæde dig til snart at dyrke dine egne friske spirer.

 

ACCEPT VED KØB

Friske Spirer anbefaler, at du læser nedenstående, da du ved gennemførsel af dit køb accepterer købsvilkårene.

 

BETALING OG SIKKERHED

På Friske Spirer Shop kan du betale med:

      • PayPal
      • NETS (Dankort + Visadankort)
      • Bankoverførsel

 

DATO FOR HÆVNING

Når du køber via NETS hæves beløbet først på din konto, når bestillingen sendes fra Friske Spirers lager.
Når du køber via PayPal eller bankoverførsel hæves beløbet straks.

 

SIKKER BETALING

Du kan betale med mange betalingskort via NETS eller PayPal i shoppen.
Du behøver ikke at have en PayPal konto for at betale via PayPal.

Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Systemet hos PayPal og NETS krypterer automatisk alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol.
Det betyder, at uvedkommende - inkl. Friske Spirer - ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen.

 

FRAGT & LEVERING

Din pakke sendes som standard med GLS. Fragtprisen følger GLS' takster for levering af pakker og breve til private.
Prisen kan holdes nede i et rimeligt leje, da du selv afhenter pakken i en af de 850 pakkeshops over hele Danmark.
Fragten afhænger af pakkens vægt og størrelse.

Friske Spirer ligger ikke administrationsgebyrer oveni fragten ved forsendelser i DK.

 

FRAGTFRI AFHENTNING

Du kan vælge selv at afhente pakken og spare fragt.
Du vælger denne mulighed inde i indkøbskurven lige inden du betaler.

Butikken er Go4Love, Amagerbrogade 18, 2300 Kbh S.
Denne søde butik har sagt ja til at hjælpe mig med at yde denne dejlige service til dig.
Grundet butikkens begrænsede plads, kan du kun bestille op til 4 kilo til selvafhentning og pakken skal hentes inden for 3 hverdage efter du modtager en SMS fra mig.
Overhold venligst dette, da min aftale ellers stopper med butikken.

HUSK Afvent SMS fra mig, om at pakken står klar til dig, inden du tager ind til butikken, tak. Hvis du ønsker pakken stillet i butikken til senere afhentning, kan du ringe til mig på tlf. 6024 6203.

Butikken er åben man-fre 10-18 lør 10-15

 

PAKKEDAGE

Friske Spirer pakker og sender bestillinger alle hverdage.
Bestillinger som er foretaget senest inden kl 18 afhentes af GLS den efterfølgende dag (Bestillinger fredag efter kl 8 sendes mandag morgen)
Pakken ligger til afhentning af dig i den valgte pakkeshop senest 2 hverdage efter bestillingen. Du får besked via SMS.

 

FORSENDELSESTID

Alle bestillinger sendes med GLS.
Forsendelsetid er 2-3 dage undtagen ved helligdage eller andet, som kan påvirke GLS'  forsendelsesrater. jf Pakkedage.

 

BÆREDYGTIG EMBALLAGE

Friske Spirer pakker din forsendelse i genbrugsemballage. Det vil sige isoleringspapir og papkasser fra helsekosten, hvor Friske Spirer har lager. Genbrug af pakkeemballage sparer miljøet for unødvendig belastning. Det betyder også, at selve pakken måske ser lidt 'alternativ' ud. Pakken kan også have en speciel form, da den skal passe ind i GLS's ret pladsbegrænsede pakkestørrelser.

Læs mere om Friske Spirers bæredygtighed >

 

FORSINKET LEVERING

Forsinkelser hos GLS skaber tilsvarende forsinket leverance.
GLS's  kvalitetsmål omkring leveringssikkerhed er minimum 97% for brevpakker og minimum 99% for pakkepost.
Bemærk at procentsatserne er gennemsnitlige, og kan dække over store lokale og tidsbegrænsede variationer.
Friske Spirer kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos GLS.

 

UDEBLEVEN & ØDELAGT FORSENDELSE

I tilfælde af udeblevne leverancer – ved adskillige dages forsinkelser eller pakker, som er ødelagt af GLS - fremsender
jeg naturligvis en ny leverance uden beregning.
Jeg beder kun om, at du fremsender billeder af den ødelagte vare, emballagen og billede af emballagen med forsendelsesmærke.
Billederne er nødvendige til erstatningskrav hos GLS, som kræver grundige billeder for erstatning.

 

LEVERING TIL ØERNE

Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af GLS' og Post Danmarks målsætning om dag-til-dag levering.
Forsendelser til disse områder kan i nogle tilfælde vare mere end 3 dage.

 

LEVERING TIL UDLAND

Leveringer til Norge, Sverige, Færøerne, Grønland og øvrigt udland er muligt.
Kontakt Miriam Sommer for at aftale fragtpris via mail eller mobil: +45 6024 6203.

 

MANGLENDE AFHENTNING & GENFORSENDELSE

VIGTIGT - Læs venligst, tak

Du modtager både SMS og mail, når pakken er klar i din valgte GLS pakkeshop. Det er dit eget ansvar at tjekke spamfilter og gemme SMS'er. Hvis du er kommet til at slette SMS'en er du velkommen til at skrive til mig og få pakkens kode.

Hvis du ikke har fået besked om, at din pakke ligger klar til dig senest 6 dage efter din bestilling, bedes du kontakte mig på 6024 6203.
Uafhentede pakker, som GLS sender retur til Friske Spirers lager, kan du få købsprisen tilbage for minus fragtprisen (pr 1/1/2015 minus yderligere 50,- da GLS lader mig betale forsendelse retur)

Såfremt en pakke sendes retur - grundet manglende afhentning - kan du få den sendt til dig påny.
Prisen for genforsendelse i dette tilfælde er porto/fragt plus 30,- i ekspeditionsgebyr.

 

OPBEVARING OG BRUG AF PERSONOPLYSNINGER

Ved køb via shoppen bedes du indtaste navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse + din ønskede GLS Pakkeshop ID i systemet.
Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren.

Informationerne transmitteres og lagres elektronisk i ukrypteret form, og gemmes i 2 år.
Ingen af dine personlige oplysninger bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand.

Alle informationer opbevares på sikker vis, og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos Friske Spirer.
Selve købsaftalen for det enkelte køb lagres hos Friske Spirer på en måde, som ikke tillader dig at ændre i status for gennemførte køb,
når først du har modtaget den elektroniske kvittering for købet.

 

KRYPTERING

I forbindelse med elektronisk betaling bruges en sikker krypteret metode i webshopsystemet, som er godkendt med E-mærket.

Shopsystemet anvender såkaldte cookies til styring af indholdet i indkøbskurven i shoppen.
En cookie er blot betegnelsen for en fil som gemmes på din egen PC. Det er desuden muligt at bede systemet gemme egne adresseoplysninger til næste besøg.
Her kan du læse mere om cookies.

 

REGISTRERING AF IP

Systemet registrerer IP-adressen, hvorfra køb foretages.
Informationen finder normalt ingen anvendelse, men kan bruges til efterforskning af kortsvindel.

 

OPLYSNING OM OG SLETNING AF PERSONDATA

Du har efter Persondataloven ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig.
Ved oplysning om disse bedes du rette henvendelse til Miriam Sommer, indehaver af Friske Spirer via e-mail.

 

COOKIES

Cookies anvendes kun med formålet at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.
Læs om cookies

 

LOGSTATISTIK

Shoppen bruger en logstatistik, som er tilknyttet det anvendte CMS – Content Managment System.
Dette betyder kun, at systemet opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende shoppen har,
hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.
Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere shoppen.
Oplysningerne deles ikke med udefrakommende og sælges ikke videre.

 

HOLDBARHED

Spirefrøene bliver opbevaret primært i mørke, i lufttæt emballage og i temperaturer under 19 grader på Friske Spirers lager.
Det sikrer friske frø med lang holdbarhed.

På posernes labels står en dato for mindste holdbarhed. Denne dato er minimum 9 måneder fra din købsdato.
Du kan selv forlænge holdbarheden ved at opbevare frøene i de fugt-, lys- og lufttætte frøposer, som frøene leveres i fra Friske Spirer.

 

REKLAMATIONER

Ved fejl, mangler eller ødelagte varer bedes du kontakte Friske Spirer v/Miriam Sommer via mail eller tlf: +45 6024 6203.

Friske Spirer yder reklamationsret på spirebeholdere og spireskyller i henhold til købeloven omfattende mangler, der konstateres ved varens normale anvendelse som beskrevet i den medfølgende manual.
Reklamationsretten angående frøenes holdbarhed dækker kun indenfor holdbarhedsdatoen, som står på frøposen.
Reklamationsretten dækker ikke hvis frøenes manglende spireevne eller dårlige tilstand er direkte eller indirekte forårsaget af købers opbevaring eller ved dyrkning af frøene som ikke følger Friske Spirers anbefalede retningslinjer.

Ved dyrkning af frøene udendørs påberåber Friske Spirer sig fraskrivelse af ansvar, da frøene alene er tiltænkt privat dyrkning inde for hjemmets 4 vægge.

Reklamationen skal meddeles Friske Spirer indenfor rimelig tid efter, at fejlen eller manglen er opdaget eller burde være opdaget.

Hvis vi bliver enige om, at du skal have dine penge tilbage refunderer Friske Spirer naturligvis det fulde beløb, du har betalt for varen i shoppen inkl forsendelsen til dig. Alternativt kan du vælge nye eller andre produkter for beløbet.

 

VARERETURNERING
VIGTIGT - Læs venligst, tak

Da Friske Spirer er et lille firma, kan jeg ikke tilbyde samme flotte returneringsløsninger som større shops. Ring derfor gerne til mig, hvis du er i tvivl om en vare er den rette for dig. Jeg forklarer og guider dig med et smil - også selvom du måtte ende med at købe en vare, jeg ikke har i min shop.

Returnering af købte varer sker efter aftale via mail eller tlf: +45 6024 6203.

Pakkens indhold bedes være forseglet og emballeret, så det ankommer til Friske Spirers lager i samme stand, som det er afsendt. Hvis en vare ankommer til Friske Spirer i ødelagt stand, står du selv for at kræve forsendelsesskade af dit valgte fragtfirma. Det kan være en meget omstændig proces, så det optimale er, at du emballerer godt.
Bemærk: Du får den fulde købspris for varerne retur, når varerne returneres i fin stand, men du dækker selv fragten for returneringen,

I tilfælde af fortrudt køb eller forudbetalte varer, som afbestilles inden afsendelse fra lageret udløses hele købesummen.
Refusion sker ved overførsel til samme bankkonto, du købte varen på.

 

FORTRYDELSE

Der er 14 dages returret på varerne. De 14 dage beregnes fra den dag, pakken er afsendt fra Friske Spirers lager.
Hvis du vælger at fortryde et køb, bedes du returnere varen i ubrudt originalemballage som du modtog den.
Fortrydelse kan også ske ved at nægte modtagelse af varen eller ved at aflevere varen personligt til Friske Spirer på adressen nævnt under Varereturnering efter forudgående aftale.

Når varen er modtaget retur og godkendt af Friske Spirer, refunderes den fulde købspris til din bankkonto indenfor få dage, medmindre vi aftaler andre varer til erstatning for de returnerede. BEMÆRK Omkostninger til returnering ved fortrydelse afholder du selv - se punktet Varereturnering.

Ønsker du at aflyse en ordre, bedes du snarest ringe til Friske Spirer på tlf: 60 24 62 03.

 

ANSVAR

Du er til enhver tid velkommen til at kontakte Friske Spirer ved spørgsmål via mail eller telefon.
Det hjælper os begge, hvis du kontakter mig, inden du eventuelt sender en vare retur, så vi kan afklare, at produkterne er brugt korrekt.

Det er vigtigt, at du altid skal holde et højt hygiejneniveau i og omkring dine spirebeholdere og altid bruger og opbevarer produkterne som anvist.
Friske Spirer kan ikke holdes ansvarlig for tab og uønskede fysiske reaktioner af nogen art, som skyldes at produkterne er brugt eller indtaget i en form, som ikke er i overensstemmelse med Friske Spirers anbefalinger.

Spørg derfor altid, hvis du er i tvivl om anvendelsen af et produkt fra Friske Spirer.

 

OPDATERET

Købsvilkårene er opdateret d. 1. januar 2016.